تو روزی باز خواهی گشت.....

تو از این دشت خشک تشنه روزی کوچ خواهی کرد

و اشک من ترا بدرود خواهد گفت.

نگاهت تلخ و افسرده است.

دلت را خار خار نا امیدی سخت آزرده است.

غم این نابسامانی همه توش وتوانت را زتن برده است.


تو با خون و عرق این جنگل پژمرده را رنگ و رمق دادی.

تو با دست تهی با آن همه طوفان بنیان کن در افتادی.

تو را کوچیدن از این خاک ،دل بر کندن از جان است.

تو را با برگ برگ این چمن پیوند پنهان است.

تو را این ابر ظلمت گستر بی رحم بی باران

تو را این خشکسالی های پی در پی

تو را از نیمه ره بر گشتن یاران

تو را تزویر غمخواران ز پا افکند 

تو را هنگامه شوم شغالان

بانگ بی تعطیل زاغان

در ستوه آورد.

تو با پیشانی پاک نجیب خویش

که از آن سوی گندمزار

طلوع با شکوهش خوشتر از صد تاج خورشید است

تو با آن گونه های سوخته از آفتاب دشت

تو با آن چهره افروخته از آتش غیرت

که در چشمان من والاتر از صد جام جمشید است

تو با چشمان غمباری

که روزی چشمه جوشان شادی بود

و اینک حسرت و افسوس بر آن سایه افکنده ست

خواهی رفت.

و اشک من ترا بدروردخواهد گفت


من اینجا ریشه در خاکم

من اینجا عاشق این خاک اگر آلوده یا پاکم

من اینجا تا نفس باقیست می مانم

من از اینجا چه می خواهم،نمی دانم

امید روشنائی گر چه در این تیره گیهانیست

من اینجا باز در این دشت خشک تشنه می رانم

من اینجا روزی آخر از دل این خاک با دست تهی

گل بر می افشانم

من اینجا روزی آخر از ستیغ کوه چون خورشید

سرود فتح می خوانم

و می دانم

تو روزی باز خواهی گشت


                                                              "فریدون مشیری"

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ق.ظ

خوشمله وبت .

ممنون دوست عزیز
اما خودتو معرفی نکردی؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:18 ق.ظ


اگه میشد معرفی میکردم .
چرا وبتا آپ نمیکنی؟

جریانه وب زدنه من یه توماره دست ناشناس. اگه بخوام واست بگم کلی میشه. من فقط واسه یه کار وب زدم که خدارو شکر تموم شد. الانم حوصله آپ کردن ندارم

fati پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:29 ق.ظ http://www.pmhf.blogfa.com

slm.vaghti vasam nazar mizar nazare khosusi nazar.mamnun
دد

سلام
باشه سعی میکنم دیگه نظر خصوصی واست نذارم.

زهرا عطائی جمعه 27 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:36 ب.ظ http://mokhkadeh294.blogfa.com

سلام همشهری.مرسی که به وبم سرزدی.
وبت قشنگه
regard

سلام
خواهش میکنم زهرا جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد